CTR : PPC Reklamlar için CTR – Marka Mutfağı
Roiva

CTR : PPC Reklamlar için CTR

• PPC REKLAM NEDİR?
• CTR NEDİR?
• CTR NASIL HESAPLANIR?
• PPC REKLAMLARLA İLGİLİ TERİMLER
• PPC REKLAMDA İYİ BİR TIKLAMA ORANINA NASIL SAHİP OLUNUR ?
• PPC REKLAMLARDA CTR NASIL YÜKSELTİLİR?

 

PPC REKLAM NEDİR ?

PPC reklam, reklam verenlerin reklamları her tıklandığında bir ücret ödediği, ücretli bir online reklamcılık modelidir. Reklamcılar, reklamları oluşturur ve ardından online açık artırmada belirli arama ifadeleri için teklif verir.

NASIL ÇALIŞIR;

Tıklama başına ödeme reklamlarda, reklamlar reklam açık artırma olarak bilinen bir teklif sistemine tabidir. Arama motorları sonuç sayfasında görülen reklamların geçerliliğini ve alaka düzeyini belirlemek için, büyük arama motorları tarafından izlenen otomatik bir süreçtir.
Açık artırmada reklam verenler, işletmeleri ile alakalı anahtar kelimeler için teklif verir. Bunlar reklamlarını tetiklemek veya görüntülemek istedikleri arama terimleridir.

CTR NEDİR?

Dijital pazarlamada bir metrik olarak kullanılan CTR (Tıklama Oranı) reklam verenin verdiği reklam aracılığıyla sağladığı tıklamanın toplam gösterim sayısına oranını temsil eder.
Başka bir deyişle Toplam Tıklanma Sayısı / Toplam Gösterim Sayısıdır.

CTR NASIL HESAPLANIR?

CTR Hesaplamak için;
Tıklama sayısını gösterim sayısına bölmek gerekir.
Tıklama Oranı(CTR)=(Tıklama Sayısı/ Gösterim Sayısı)*100

Örneğin yayınlanan reklam 1000 defa gösterilmiş ve 157 defa tıklanmışsa CTR=(157/1000)*100 yani%15,7’dir.

PPC REKLAMLARLA İLGİLİ TERİMLER
CPC(Cost Per Click): Bir reklam için tıklama başına yapılan ödemeye denir.
CPM(Cost per Mile): Bin adet gösterimin maliyetidir.
CPA(Cost Per Action): Eylem başına maliyettir.

PPC REKLAMDA İYİ BİR TIKLAMA ORANINA NASIL SAHİP OLUNUR ?
• Hedeflenmiş anahtar kelime seçiminizi kitleye uygun yapın.
• Kullanılan araçlar ve metod anahtar kelimeyi landing page (açılış sayfası) ve reklam metnine bağlanmalıdır.
• Daha doğru hedefleme yapabilmek için anahtar kelime gruplarını sınıflandırın.
• Yüksek CTR daha yüksek bir kalite skoruna ve yüksek kalite skoru ise PPC reklam için en önemli tekil etkendir.

PPC REKLAMLARDA CTR ORANINIZI NASIL YÜKSELTİRSİNİZ?

• Negatif anahtar kelimeleri kullanın. Böylece reklam gösterimleriz sizi hedef kitlenize daha da yaklaştıracaktır.
• Site bağlantı uzantılarını ekleyin. Site bağlantı uzantıları arama sonuçlarında size daha geniş bir alan ve ek bilgi sağlayacaktır. Ayrıca daha spesifik bir şey arayan kullanıcıları çekecektir. Bağlantı uzantıları CTR ve Conversion Rate (Dönüşüm Oranı) yükseltmek için iyi bir yoldur. Önemli nokta ise her uzantının eşsiz bir açılış sayfasına yönlendirilmelidir.
• Güçlü bir CTA(Harekete Çağrı) ziyaretçilerin dikkatini çeker ve aslında ne aradıklarının cevabını verir. Böylece aslında ürün veya hizmetinizle ilgilenen ziyaretçilerin gelmesini sağlarsınız.
• Asıl anahtar kelimenizi görünen URL’ye ekleyin.Anahtar kelimeyi URL’ye eklemek ziyaretçilerin reklamlarınızın aramalarıyla en ilgili olduğunu düşünmesini sağlar.

Write A Comment